Hvad er Fodbehandling hos Himmelev Fodklinik og hvad koster det?

Fodbehandlinger laves regelmæssigt for at forebygge fodproblemer. Vi kan opdage dem i opløbet og forhindre dem i at opstå elelr udvikle sig til en sygdom.

En fodbehandling er en klinisk undersøgelse af foden, hvor fodterapeuten får indsigt i dine udfordringer.  Vi laver en fodanalyse hvor vi får viden om dine fødders hud- og negleproblemer, deres funktionsniveau og om du har fejlstillinger.

I en dialog om fodsmerter eller smerter i resten af kroppen inddrager vi din sygehistorie. Har du fod eller kropssmerter afledt af dine fødder anbefaler vi en forundersøgelse til indlæg analyserer vi din gangfunktion ud fra de smerter du har.

Vi starter den nødvendige fodbehandling for at rette op på dit fodproblem og i visse tilfælde supplerer vi behandlingen med fodøvelser og måske indlæg til dine sko. Det gør dine fødder mere smidige og afhjælper dine fodsmerter.

Da dine fødder kan vise tegn på andre sygdomme så som diabetes og gigt, deltager vi som del af en fodbehandling, i samarbejde med din egen læge og andre fra sundhedssektoren.

Himmelev Fodklinik tilbyder følgende fodbehandlinger:

Almindelig Fodbehandling

Fodbehandling begynder med fodbad og derefter fjernelse af hård hud, klipning og pudsning af tånegle afsluttende med creme massage

Almindelig fodbehandling begynder med et fodbad, hvor du kan sidde og slappe af før vi går igang med din behandling. Behandlingen består af fjernelse af den hårde hud, klipning og pudsning af dine negle og som afslutnintg en let creme-massage.

Fugtighedsbehandling af fødder med paraffin

Paraffin og fodbehandling behandling er en fugtgivende behandling, som også bruges til let smertestillende behandling af ømme led og muskler.     Giver fugt, varme til huden og øger blodcirkulationen. Behandlingen bruges til foden med den tørre hud, eksemhud, fødder med gigt, fødder med nedsat blodomløb.

Delbehandling af fod - hård hud eller negle

Fodbehnadling - fodbad og enten hård hud eller tånegle behandling

Delbehandling af fod begynder med et fodbad, hvor du kan sidde og slappe af før vi går igang med din behandling. Du vælger om det er fjernelse af den hårde hud eller klipning og pudsning af dine negle som behandles.

Kompliceret fodbehandling - Meget hård hud og svære negle

Behandling af meget hårdhud og svære tånegle - kompliceret fodbehandling

Kompliceret fodbehandling begynder med et fodbad, hvor du kan sidde og slappe af før vi går igang med din behandling. Du vælger om det er fjernelse af den hårde hud eller klipning og pudsning af dine negle som behandles.

Fjernelse af Ligtorne

Fodbehandlng med fjernelse af Ligtorne

Ligtorne er hård hud der dannes af tryk, som går ind i underhuden og generer dig. Navnet ligtorn kommer af “ torne lignende dannelse”.

Den sidder på områder der er udsat for tryk og oftest under forfod, mellem tæer eller oven på tæerne.

Ligtorn skal altid beskæres. Fejlbehandling er, at benytte ligtorneplaster, da syren kan ødelægge den sunde hud.

Pris er inklusiv behandling af 1 ligtorn. Ekstra ligtorn koster yderligere kr 54.

Fodbehandling med behandling af vorte

Fodbehandling med behandling af fodvorter

Vi beskærer vorten og derefter kan vi fryse og/eller behandle den med lapis som er et ætsende middel.

Det kan tage sin tid med fodvorter og behandlingen vil skulle gentages i en periode med en uges mellemrum.

Behandlingen er et fællesskab hvor du kommer og bliver behandlet på klinikken samtidigt med at du selv behandler der hjemme.

Pris er inklusiv behandling af 1 vorte. Ekstra vorte koster yderligere kr 39.